Bläddra
Sökresultat för Larsåke Larsson... Rensa filter?

av:Mats Ekström, Bengt Johansson, Peter Berglez, Göran Eriksson, Michael Karlsson, Larsåke Larsson, Johanna Ledin, David Machin, Ulla Moberg, Jakob Svensson, Orla Vigsø, Amanda Waldenström, Oscar Westlund

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, samt både kvalitativa och kvantitativa ansatser: metoder för…
Köp här

Isbn: 9789144125701

Utgivningsår:20190124

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789144049045

Utgivningsår:20080630

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Cecilia Cassinger, Edward Deverell, Mats Eriksson, Magnus Fredriksson, Catrin Johansson, Inger Larsson, Larsåke Larsson, Camilla Nothhaft, Eva-Karin Gardell, Josef Pallas, Karolina Rosenqvist, Charlotte Simonsson, Jesper Strömbäck, Åsa Thelander, Sara Von Platen

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande…
Köp här

Isbn: 9789144070551

Utgivningsår:20111111

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Peter Berglez, Mats Ekström, Bengt Johansson, Göran Eriksson, Åsa Nilsson, Larsåke Larsson, Åsa Kroon-Lundell, Orla Vigsö, Marinette Fogde, Johanna Ledin, Johan Östman

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och…
Köp här

Isbn: 9789144067636

Utgivningsår:20100910

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Britt-Marie Leivik-Knowles, Bitte Alling-Ode, Peter Berglez, Brigitte Mral, Mats Ekström, Bengt Johansson, Göran Eriksson, Åsa Nilsson, Larsåke Larsson, Åsa Kroon-Lundell

Kategorier: Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Köp här

Isbn: 9789144015217

Utgivningsår:20000609

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Larsåke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. …
Köp här

Isbn: 9789144063980

Utgivningsår:20050819

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: EA

av:Larsåke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I…
Köp här

Isbn: 9789144064130

Utgivningsår:20051006

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: EA

av:Göran Eriksson, Larsåke Larsson, Ulla Moberg

Kategorier: Samhälle och samhällsvetenskap
Den svenska regeringens presskonferenser har under 1900-talet gått från att vara informella träffar mellan statsministern och några redaktörer, till en etablerad form för möten mellan ministrar och journalister. Regeringen kan presentera sin politik och journalister har möjlighet att ställa politiker till svars, som en…
Köp här

Isbn: 9789144072135

Utgivningsår:20130118

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Nominerad till Årets HR-bok 2009!Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås om…
Köp här

Isbn: 9789147087891

Utgivningsår:20090817

Utgivare: Liber

Mediatyp: BB

av:Brigitte Mral, LarsÅke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv. Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik Boken…
Köp här

Isbn: 9789186093266

Utgivningsår:20040915

Utgivare: Retorikförlaget AB

Mediatyp: BC

av:Jesper Falkheimer, Mats Heide, Larsåke Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Nominerad till Årets HR-bok 2009! Den här banbrytande boken visar hur en organisation på bästa sätt bygger upp sin kriskommunikation, fördelat på de tre olika faserna före, under och efter en kris. Den bygger på aktuell forskning och teori varvas med praktikfall och konkreta råd. Det går knappt en dag utan att vi nås…
Köp här

Isbn: 9789147107599

Utgivningsår:20120613

Utgivare: Liber AB

Mediatyp: EA

av:Larsåke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
I Upplysning och propaganda presenteras den svenska PR- och informationsbranschen. Larsåke Larsson beskriver hur verksamheten fungerar och är organiserad, vilka metoder man arbetar med och hur man ser på sitt arbete. Framför allt analyserar han branschens historia och utveckling under de dryga 50 år som den verkat. …
Köp här

Isbn: 9789144036878

Utgivningsår:20050819

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Larsåke Larsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I…
Köp här

Isbn: 9789144036885

Utgivningsår:20050715

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC